Debiteuren beheer

Een adequaat debiteurbeheer is (wettelijk) benodigd voor een goede rechtspositie en goed voor uw liquiditeitspositie. Wij verzorgen het debiteurbeheer van uw openstaande vorderingen. Een greep uit onze werkzaamheden:

• Voeren debiteurenadministratie
• Schriftelijk herinneren / aanmanen
• Telefonisch incasseren en opvolgen
• Opstellen betaalplanningen
• Verzorgen automatische incasso’s
• Contact kredietverzekering
• Verzorgen communicatie uiteindelijk (buiten)gerechtelijk incasso traject

U wilt dat uw debiteuren op tijd betalen en dat zij zich aan de gemaakte afspraken houden. Als onderdeel van K2-3 Accountants beheert K2-5 Credit Control de debiteurenportefeuille van onze cliënten op een manier die u het beste past. Wij werken met een standaardpakket maar u kunt desgewenst aangeven welke opties u uit dit pakket wilt hebben en welke niet.

Het standaardpakket omvat o.a. de volgende werkzaamheden:

Debiteuren administratie In het debiteurenbeheer is het belangrijk om de positie van uw vorderingen up to date te houden. Hierdoor kan gecontroleerd worden of uw debiteuren op tijd betalen en of zij zich aan de gemaakte afspraken houden zodat er op tijd actie ondernomen kan worden om de debiteur ook daadwerkelijk aan deze afspraken te houden.

Schriftelijk manen Wij werken hier volgens een bepaald systeem waarbij debiteur op vervaldatum een betalingsherinnering krijgt en vervolgens 3 aanmaningen waarbij op de laatste wordt vermeld dat de debiteur officieel in gebreke gesteld wordt en hem nog een laatste mogelijkheid wordt gegeven om de vordering per omgaande te betalen. De termijnen van manen sluiten aan op richtlijnen van Nederlands grootste kredietverzekeraar.

Telefonisch manen Telefonisch manen is wellicht de meest effectieve manier om de openstaande vordering binnen te krijgen. Dit wel in samenhang met het schriftelijk manen. Telefonisch manen is een doorlopend proces waarbij je niet kunt zeggen dat je de debiteur één keer in de zoveel tijd telefonisch benadert maar juist kijkt naar de eerder gemaakte afspraken. Het is belangrijk om debiteur direct te bellen wanneer hij zijn afspraken niet nagekomen is.

Dispuutbeheer De uit het maningsproces gebleken geschillen proberen wij uiteraard gelijk op te lossen. Wanneer dit echter niet mogelijk blijkt zullen wij u hiervan gelijk op de hoogte stellen en dit dispuut blijven volgen totdat het opgelost is zodat dit de betaling niet in de weg kan staan.

Incasso correspondentie Wanneer duidelijk is dat debiteur echt niet wil of kan betalen dan is het tijd om, in overleg met u, de vordering uit handen te geven. Het is belangrijk hiermee niet te lang te wachten om te voorkomen dat de vordering geheel oninbaar wordt. Uit onze ervaring kunnen wij inschatten wanneer dit moment gekomen is. Aangezien wij samenwerken met een incasso advocaat die op No cure No pay-basis werkt, hoeft een incasso u in principe niks te kosten.

 

Contact

Heeft u interesse in onze diensten, wilt u een offerte aanvragen of wilt u meer weten over onze organisatie dan kunt u contact met ons opnemen via onderstaande gegevens.

K2-5 Credit Control B.V.

Storkstraat 20

3833 LB Leusden

Tel: 033 432 50 57

Fax: 033 432 48 18

E-mail: info@k2-5-creditcontrol.nl